Skręcenie stawu skokowego - więzozrost

Witam. Doznałam urazu stawu skokowego. Noga zsunęła się z dwóch schodów, po czym nastąpiło jej wykręcenie na zewnątrz. Pojawił się krwiak poniżej kostki zewnętrznej. Ból narastał, co skłoniło mnie do udania się na SOR. Zostało mi wykonane zdjęcie RTG, które nie wykazało zmian kostnych. Lekarz wspomniał o „poszerzonym więzozroście”, jednak dla pewności zleci zdjęcie porównawcze drugiego, zdrowego stawu. Mówił, że konieczne będzie unieruchomienie, ale czy w szynie czy w pełnym gipsie to się okaże po tym drugim zdjęciu. W międzyczasie nastąpiła zmiana lekarza dyżurującego. Ten drugi wspomniał, że mogło dojść do niewielkiego uszkodzenia więzozrostu, ale zalecił opaskę elastyczną i leki przeciwbólowe w razie potrzeby. Noga boli bardziej niż w dniu urazu (4 dni temu). Kontrola u lekarza została wyznaczona na 12 sierpnia. Czy powinnam pójść wcześniej do lekarza prywatnie ? Dysponuję zdjęciem RTG, które chętnie dołączę do analizy.

Witam,

W przypadku podejrzenia uszkodzenia więzozrostu piszczelowo – strzałkowego zwłaszcza gdy narastają dolegliwości bólowe krwiak i obrzęk, należy wcześniej zgłosić się do kontroli (najlepiej po około tygodniu od urazu). Staw skokowy należy ponownie zbadać, czasami konieczne jest wykonanie dokładniejszych badań obrazowych np TK lub MRI stawu skokowego. Uszkodzenie może wymagać dłuższego unieruchomienia a uszkodzenia większego stopnia wymagają nawet leczenia operacyjnego polegającego na stabilizacji więzozrostu.

z poważaniem

lek.med. Ring Rafał