Rękojeść mostka

Witam serdecznie,
Od jakiegoś czasu zmagam się z bólem w okolicy mostka-jego górnej części. Bardzo często podczas przeciągania się, np. rano (po przebudzeniu lub w ciągu dnia) i podnoszenia rak do góry kości strzelają jakby „wskakiwały” na swoje miejsce, natomiast ból, który następuje później jest nie do zniesienia. Pojawia się w całej górnej części klatki piersiowej powoduje zawroty głowy i występuje brak możliwości złapania oddechu. Ból występuje również przy próbie poruszania ramionami w górę i w dół oraz do przodu. Przyciąganie brody do klatki piersiowej również powoduje uczucie bólu. Czasami pojawia się również  wypukłość na klatce piersiowej, która jest widoczna gołym okiem, natomiast gdy próbuję ręką nacisnąć  na mostek pojawia się ból kości/mostka (jeśli można mówić o czymś takim). Leżenie na wznak na płaskiej powierzchni również powoduje ból (coś w rodzaju ściągnięcia) a leżenie na boku powoduje trudności z oddychaniem.
Obecnie mieszkam za granicą i oczywiście konsultowałam to z lekarzem ale  lekarz powiedział, że to nic groźnego i czasem się tak zdarza. Stwierdził, że samo przejdzie.
Zdaję sobie sprawę, że powinnam zgłosić się do lekarza na wizytę i jak tylko będę  w Polsce na pewno to zrobię, natomiast na dzień dzisiejszy jestem ciekawa czy schorzenie nie spowoduje większych urazów.

Pozdrawiam, Karolina

Witam

Jeżeli początek dolegliwości nie miał tła urazowego, to najprawdopodobniej mamy do czynienia ze zmianami zwyrodnieniowymi stawu mostkowo-obojczykowego. Jako, że jest to staw trudny do oceny w konwencjonalnym zdjęciu rentgenowskim, najlepszym wyjściem byłoby wykonanie tomografii komputerowej obu stawów mostkowo-obojczykowych. Po ocenie nasilenia zmian będzie możliwe podjęcie decyzji o sposobie leczenia. Oczywiście w przypadku braku możliwości wykonania TK lepiej wcześniej zrobić zwykłe zdjęcie rentgenowskie, aby przynajmniej wstępnie potwierdzić, że są to faktycznie zmiany zwyrodnieniowe.

Pozdrawiam

dr n.med. Wiącek Roman