Relacja ze szkolenia Techniki artroskopowej rekonstrukcji barku – kurs dla zaawansowanych

W dniach 25-26 października 2017r. w Szpitalu św. Łukasza odbyła się kolejna edycja kursu dla zaawansowanych z zakresu artroskopii barku.

W jesiennej edycji szkolenia „Techniki artroskopowej rekonstrukcji barku – kurs dla zaawansowanych” uczestniczyła kilkudziesięcioosobowa grupa lekarzy z całej Polski. Koordynatorem merytorycznym 2 dniowego szkolenia był dr n. med. Roman Brzóska. Chirurdzy omawiali m.in.: anatomię praktyczną barku, podstawowe jednostki chorobowe i algorytm ułatwiający rozpoznanie. Ponadto w zakresie tematów kursu znalazły się:  bark zamrożony – obkurczające zapalenie torebki stawowej, dostępy artroskopowe i powikłania związane z ich wykonaniem, niestabilność przednia stawu ramieniowego – badania kliniczne , interpretacja wyników badań obrazowych oraz kwalifikacja do leczenia operacyjnego. W programie kursu wykładowcy przekazali również szczegółowe informacje o metodzie BLS (leczenie artroskopowe niestabilności przedniej), uszkodzeniu stożka rotatorów, oraz innych metodach diagnostyki oraz sposobach leczenia artroskopowego.

W ramach ćwiczeń praktycznych uczestnicy szkolenia poznawali również techniki wiązania szwów artroskopowych.

Drugiego dnia kursu odbyła się transmisja zabiegów „na żywo” z bloku operacyjnego na salę multimedialno-konferencyjną. Operator, dr Brzóska, w sposób obszerny komentował poszczególne etapy zabiegów, a uczestnicy szkolenia mogli w każdej chwili zadawać pytania odnośnie nurtujących ich kwestii.

Organizatorzy składają serdeczne podziękowania wszystkim lekarzom za aktywny udział w szkoleniu,  wykładowcom za profesjonalne przygotowanie szkolenia.

dsc_0075-kopiadsc_0077-kopia

wp_20171026_11_28_19_pro

Klinika św. Łukasza zaprasza do udziału w kolejnych edycjach szkolenia!

www.iortopedia.pl/szkolenia

www.bjrd.pl