Relacja ze szkolenia „Techniki artroskopowej rekonstrukcji barku – kurs dla zaawansowanych”

Kolejna edycja szkoleń z zakresu „Techniki artroskopowej rekonstrukcji barku – kurs dla zaawansowanych” odbyła się w dniach 14-15 listopada 2018 r. W kursie  uczestniczyła kilkudziesięcioosobowa grupa lekarzy. Koordynatorem merytorycznym szkolenia był dr n. med. Roman Brzóska. Chirurdzy omawiali m.in.: anatomię praktyczną barku, podstawowe jednostki chorobowe i algorytm ułatwiający postawienie rozpoznania. Ponadto w zakresie tematów kursu znalazły się:  bark zamrożony – obkurczające zapalenie torebki stawowej, dostępy artroskopowe i powikłania związane z ich wykonaniem, niestabilność przednia stawu ramieniowego i związane z nią badania kliniczne, interpretacja wyników badań obrazowych oraz kwalifikacja do leczenia operacyjnego. Program kursu  obejmował szczegółowe informacje o metodzie BLS leczenia artroskopowego niestabilności przedniej. Wykłady i warsztaty obejmowały również: uszkodzenia stożka rotatorów wraz z interpretacją wyników i metodą artroskopową rekonstrukcji stożka rotatora.

Dzień drugi kursu poświęcony był obserwacji operacji artroskopowych barku (zabiegi live-surgery) – transmisja zabiegów „na żywo” z bloku operacyjnego na salę multimedialno-konferencyjną. Operator, dr Brzóska, w sposób obszerny komentował poszczególne etapy zabiegów, uczestnicy szkolenia mogli w każdej chwili zadawać pytania odnośnie nurtujących ich kwestii.

Serdeczne podziękowania dla firmy Pierre Fabre.

Przekaż dalej

Redaktor naczelna